Rotary Skælskør giver 10.000 kroner i julehjælp til økonomisk trængende børnefamilier i Skælskør

Foto: Rotary Skælskær. Karin Runland, formand for Rotary Skælskør overrækker julegavechecken til Falk Bærentzen, formand og butiksleder Røde Kors i Skælskør.

Rotary Skælskør gav en julecheck på 10.000 kr. til Røde Kors i Skælskør, som har stået for modtagelse af ansøgninger om julehjælp i år.

Rotarys donation blev, med rabat fra Super Brugsen og SPAR i Skælskør, konverteret til 13 gavekort á 900 kr., der kan benyttes til juleindkøb i de samme forretninger.

Sammen med andre lokale donationer – blev det til ca. 70 gavekort, der blev uddelt i Skælskør, søndag den 18. december 2022.

Hvad er Rotary?

Rotary er et globalt erhvervsnetværk, der også har en række social-humanitære aktiviteter, som ungdomsudveksling, sygdomsbekæmpelse og anden social-humanitær støtte. Der er Rotaryklubber i mere end 190 lande, med over 1,2 mio. medlemmer i hele verden. En attraktiv organisation af engagerede mennesker.

I Danmark er der ca. 11.000 medlemmer, fordelt på 275 klubber fra Nuuk i nord til Gedser i syd.

Du kan læse mere om begivenhederne og medlemskabet hos Rotary Skælskør lige her

Kilde: Rotary Skælskør
Denne artikel er udarbejdet af 3. part. Indholdet er hverken sponsoreret eller betalt. De holdninger, der måtte fremgå, repræsenterer ikke redaktionen.