Sejlskibenes guldalder: En aften med Ole Sietam på Skælskør Bibliotek

Tag med på en rejse tilbage i tiden til sejlskibenes guldalder med forfatter Ole Sietam. Den 22. oktober 2024 kl. 19.00 på Skælskør Bibliotek kan du opleve historien om ægteparret Hydra-Christensen gennem deres breve fra en tid, hvor de sejlede verden rundt.

Oplev den fascinerende historie om sejlskibenes guldalder, når forfatter og foredragsholder Ole Sietam tager os med på en rejse tilbage i tiden. Gennem gamle breve vil Ole Sietam fortælle om, hvordan et ægteskab foregik ombord på de stolte sejlskibe, der krydsede de syv have.

Ægteskab på sejlskibskår

Ole Sietams foredrag vil fokusere på hans egen oldefar, Hydra-Christensen, og dennes hustru Mikkeline. Gennem deres breve fra sejlskibenes storhedstid får vi et indblik i deres liv både til søs og på land. Ægteparret boede i Marstal og sejlede ombord på Harboe Rederiernes skibe, herunder den 3-mastede skonnert "Herman" og barken "Hydra" fra Skælskør. Deres samarbejde varede i imponerende 29 år.

En bogudgivelse i samarbejde med Marstal Søfartsmuseum

Historien om Hydra-Christensen og Mikkeline er også blevet til en bog, "Ægteskab på sejlskibskår", udgivet i 2023 i samarbejde med Marstal Søfartsmuseum. Denne aften på Skælskør Bibliotek vil der være mulighed for at høre mere om bogen og dens indhold.

Dato: Tirsdag 22. oktober 2024
Tid: Kl. 19.00
Sted: Skælskør Bibliotek & Borgerservice, Vestergade 4, 4230 Skælskør
Arrangør: Slagelse Arkiverne