Menighedsrådsvalg 2024 i Skælskør

Den 17. september 2024 kl. 18:00 er Skælskør-Eggeslevmagle sognegård vært for menighedsrådsvalget. Medlemmer af folkekirken, der opfylder visse betingelser, kan optages på valglisten og deltage i valgforsamlingen.

Menighedsrådsvalget 2024 nærmer sig, og medlemmer af folkekirken i Skælskør har mulighed for at deltage i valgforsamlingen den 17. september 2024. Arrangementet finder sted i Skælskør-Eggeslevmagle sognegård på Skovvej 1.

Valgret og valgbarhed
For at kunne optages på valglisten og deltage i valgforsamlingen, skal medlemmer af folkekirken opfylde visse betingelser. De skal have bopæl i den pågældende menighedsrådskreds og opfylde betingelserne for valgret på dagen for valgforsamlingen.

Sognebåndsløsere og andre vælgere, der senest den 2. september 2024 er registreret i Den Elektroniske Kirkebog med valgret i menighedsrådskredsen, optages også på valglisten. Disse vælgere vil ikke blive optaget på valglisten i deres bopælssogn.

Flytning og valglisten
Vælgere, der senest den 2. september 2024 har flyttet til menighedsrådskredsen og anmeldt flytningen til kommunen, optages også på valglisten. Vælgere, der flytter eller anmelder flytning efter denne dato, vil ikke kunne deltage i valgforsamlingen med valgret og valgbarhed.

Vælgere, der har anmeldt flytning inden for menighedsrådskredsen senest den 2. september 2024, vil blive optaget på valglisten under deres nye bopælsadresse. De, der flytter eller anmelder flytning senere, vil forblive optaget på valglisten under deres tidligere bopælsadresse.

Dato: Tirsdag den 17. september 2024
Tid: Kl. 18:00
Sted: Skælskør-Eggeslevmagle sognegård, Skovvej 1, 4230 Skælskør
Arrangør: Alle