21-årig mand fra Slagelse anklaget for adskillige lovovertrædelser efter biljagt i Skælskør

Lørdag kl. 17.46 observerede nogle politibetjente på patrulje på Norvejen i Skælskør en bil med stjålne nummerplader.

Bilens fører valgte at fortsætte kørslen trods politiets tilstedeværelse, og kørte blandt andet ad Carl Medingsvej, Park Alle og ind på Maglehaven, hvor bilen til sidst standsede. Føreren var dog forsvundet ved ankomsten, men bilens ejer - en 21-årig mand fra Slagelse - befandt sig på passagersædet.

Han blev anklaget for tyveri af nummerpladerne, og da politiet fandt en hammer, to knojern, en springkniv, 2,3 gram amfetamin og 3,6 gram hash i bilen, blev han også anklaget for overtrædelse af våbenloven, knivloven og loven om euforiserende stoffer.

Den 21-årige nægtede at oplyse, hvem føreren af bilen var, og blev derfor også anklaget for overtrædelse af færdselsloven.

Kilde: Politiets Døgnrapport